Social Media Marketing
Ιστορικά, το online marketing είχε μια αρκετά μονόπλευρη προσέγγιση.
Οι επιχειρήσεις ωθούσαν τις ιδέες τους προς τα έξω και οι καταναλωτές τις λάμβαναν παθητικά, αλλά αυτό έχει αλλάξει ριζικά σήμερα.
Το διαδίκτυο έχει γίνει εξαιρετικά διαδραστικό με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να έχουν δημιουργήσει ένα νέο στυλ επικοινωνίας με δισεκατομμύρια συνομιλίες να συμβαίνουν σε απευθείας σύνδεση.
Όλες αυτές οι συνομιλίες παρουσιάζουν συναρπαστικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις.
Μπορούν να συμμετάσχουν σε συνομιλίες για να αυξήσουν την αναγνωρίσιμότητά τους, να δημιουργήσουν τις δικές τους συζητήσεις και να ενδυναμώσουν τους πελάτες τους για να κάνουν το marketing για αυτές.
Το Facebook είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για brands, αλλά όλο και περισσότερο μετατοπίζεται σε pay-to-play μοντέλο.
Θα χρειαστεί να εργαστείτε αρκετά για να αποκτήσετε οπαδούς για τη σελίδα σας. Θα πρέπει να δημοσιεύετε ενημερώσεις κατάστασης, εικόνες και video, αλλά μόνο ένα ποσοστό των πραγματικών χρηστών θα κάνουν like στη σελίδα σας.
Σε αυτό συντελούν και οι νέοι κανόνες του Facebook όπου είναι δυσκολότερο να παρακινήσετε τους χρήστες να κάνουν like.
Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορείτε να επιτύχετε αλλά μπορείτε να βρείτε τεράστια επιτυχία με την επένδυση σε πληρωμένες διαφημίσεις Facebook που αποτελούν μία από τις καλύτερες επενδύσεις στο χώρο των social media.
Το Facebook κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών που αποφοίτησαν από το κολέγιο, εκεί θα βρείτε μια ισχυρή μεσαία τάξη.
Εάν το brand σας απευθύνεται στις ηλικίες 24-50, το Facebook αποτελεί ένα ιδανικό δίκτυο διαφήμισης.
Οι νεότεροι χρήστες μετατοπίζονται προς το Instagram ή Snapchat για να επικοινωνούν ψηφιακά.
Το Facebook είναι χρήσιμο για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις όσο και αν τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών επικαλύπτονται.
Το Twitter έχει περίπου το 20% των χρηστών του internet και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στις ηλικίες 18-29.
Υπάρχει μια ελαφριά προκατάληψη από τις γυναίκες, αλλά όχι σε μεγάλο ποσοστό.
Το Twitter είναι εξαιρετικό για σύντομη επικοινωνία και τείνει να γίνει μια κορυφαία επιλογή για τους καταναλωτές θέλουν να περάσουν το μήνυμά τους στις εταιρείες.
Λόγω του μεγάλου ποσοστού χρήσης του σε κινητές συσκευές, περίπου το 30% των χρηστών του Twitter ελέγχει τη ροή των ενημερώσεών του πολλές φορές μέσα στη μέρα.
Αν ένας χρήστης ακολουθεί το λογαριασμό σου θα βλέπει τις δημοσιεύσεις σου (tweets) απευθείας στις ενημερώσεις του.
Στο Twitter οι χρήστες χρειάζεται να επενδύσουν περισσότερο χρόνο σε σχέση με τα υπόλοιπα δίκτυα για αυτό και η πλατφόρμα διαφήμισης είναι σχετικά καινούργια.
Το Linkedin είναι το λιγότερο χρησιμοποιούμενο κοινωνικό δίκτυο, αλλά έχει το υψηλότερο ποσοστό επαγγελματιών.
Το Linkedin εστιάζει αποκλειστικά σε επαγγελματίες και μια ευρεία προβολή εδώ μπορεί να έχει αξία για τις επιχειρήσεις.
Ως μια μικρή επιχείρηση αξίζει τον κόπο να δημιουργήσετε μια επιχειρηματική σελίδα για την αναγνώριση του brand από τους υποψήφιους πελάτες.
Οι διαφημίσεις στο Linkedin είναι από τις πιο ακριβές στο χώρο των social media αλλά μπορεί να είναι κερδοφόρες για τον κατάλληλο διαφημιζόμενο.
Το Pinterest κερδίζει συνεχώς δημοτικότητα.
Είναι βασισμένο στο μοντέλο του bookmarking όπου οι χρήστες εναποθέτουν πράγματα που βρίσκουν στο διαδίκτυο.
Στηρίζεται κατά πολύ στο οπτικό μέρος και η πλειοψηφία των χρηστών είναι ευκατάστατες νεαρές γυναίκες.
Εάν το brand σας έχει μια ισχυρή οπτική γλώσσα επικοινωνίας, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για επιτυχία στο Pinterest.
Δείτε εταιρείες με παρόμοια αγορά με τη δική σας και μελετήστε πώς ανταποκρίνεται το κοινό τους.